• Několik kolegyň a kolega, kteří si stěžují, že jim vyhrožuji, že je vyhodím z práce. Nemají pravdu, když toto tvrdí. Při porušení zákoníku práce je mou povinností je upozornit, že způsob, jakým porušili zákoník práce, je důvodem k případnému rozvázání pracovního poměru. Myslím si, že toto není žádný psychický nátlak.
• Dále je mi s podivem, že si rodiče začali stěžovat všichni prakticky ve stejnou dobu a postoupili stížnosti dvěma pedagožkám místo řediteli školy, proto si myslím, že je tato kampaň účelně směřovaná. Zajímavé také je, že rodiče, kteří si stěžují, mají právě své děti u nejmenovaných dvou až tří učitelek, které si stěžují na mou osobu a osobu mého zástupce u zřizovatele. Dále mezi nimi jsou i jejich přátelé a kamarádi.
• Mezi stěžujícími učiteli, kterých je podstatná menšina (šest ze sedmnácti), jsou dva typy osobnosti, jedna je skvělý manipulátor a druhá je geniální demagog. Podle naučného slovníku to jsou lidé, kteří ve svůj prospěch používají čachrování, nepoctivé jednání, nevybíravé prostředky ke zkreslování skutečnosti a masivní ovlivňování nezúčastněných osob (rodičů). Bezdůvodným vychvalování jedněch a bezohledným hanobením druhých se snaží vlichotit do přízně lidí. Tím ovšem poškozují dobré jméno školy a ostatní pracovníky. Proč si nestěžují všichni učitelé, proč ostatní nemají s komunikací ředitele a jeho zástupce problémy? Někteří totiž komunikovat chtějí a druzí, kteří neustále vyhrocují situaci nikoli.
• V kolektivu se s těmi to lidmi nedá jednat narovinu, protože tomu zabraňují jejich ambice, pýcha, neupřímnost a přílišné sebevědomí.
• Naše škola vychovala v minulosti 25 žáků ke studiu na konzervatoři, z nichž 5 působí v Mimoni jako pedagogové a někteří jako výkonní umělci a profesoři na konzervatořích. Takže v žádném případě nelze říci, že v minulosti tato škola nedobře pracovala, a že má někdo patent na nejlepšího pedagoga na světě a tím si diktovat, jaké vedení školy chce mít.
• Ve všem jsem učitelům vycházel vstříc v rámci možností školy. Podporuje veškeré jejich zájmy a příležitosti.
• Co se týká stížností na výuku mého pana zástupce. Současného pana zástupce jsem měl jako pedagoga vyhlédnutého již mnoho let předtím než přišel pracovat k nám do školy. Navštívil jsem jeho výuku, ale protože měl stálý pracovní poměr v Doksech nemohl ho angažovat dříve. Hospitacemi, které provádím u většiny učitelů 2x ročně a z šetření ČŠI nebylo zjištěno žádné pedagogické pochybení pana zástupce, ale spíše naopak. Ostatně to bude potvrzené v inspekční zprávě ČŠI, která bude po uplynutí řádných lhůt vystavena na webových stránkách ČŠI a naší školy.
• Učitelé argumentují tím, že zde není dostatečná komunikace. Každou pedagogickou radu dostanou slovo, ale nikdo se k této situaci nevyjádří, takže já nemám na co reagovat.
• V neposlední řadě musím ještě říci, že na situaci, která ve škole vládne, se z rodičů nepřišel zeptat nikdo. Doptával se pouze jeden pan zastupitel a někteří členové RADY MĚSTA MIMOŇ. Objektivní úsudek si bohužel kromě těchto lidí nikdo udělat nemohl.
• Veškeré šetření a řešení je v kompetenci ředitele školy.
V Mimoni dne 1.7.2014 Petr Slavík, ředitel ZUŠ V.Snítila, Mimoň
|