ŘÍJNOVÝ ZPRAVODAJ
11.10.24 09:17 Pep@k
ZPRAVODAJ ZÁŘÍ
04.09.24 09:24 Pep@k
PRÁZDNINOVÝ ZPRAVODAJ
08.07.24 07:39 Pep@k
ZPRAVODAJ ČERVEN
06.06.24 21:42 Pep@k
|
Stráž p. Ralskem oficiální stránky
Pertoltice p. Ralskem oficiální stránky
Město Ralsko
Noviny p. Ralskem
|
|
Výzva pro občany k podnětům a připomínkování nově vznikající vyhlášky
|
Publikováno: 19. ledna 2011
Autor: Pep@k |
|
|
|
|
|
RE:Výzva pro občany k podnětům a připomínkování nově vznikající vyhlášky |
|
24. ledna 2011 v(e) 11:00 napsal komentář stanislav baloun IP: 78.110.213.44
|
|
|
Vážení,
jsem si vědom, že jakékoliv omezování občanů je citlivá záležitost, a proto jsem považoval za nutné záměr o určitou regulaci hluku zveřejnit dříve, než bude nějak rozhodnuto, neboť návrh na regulaci hluku skutečně rada města má v úmyslu zastupitelstvu předložit.
Myslím si, že přístup, jehož cílem je shromáždit názory občanů a náměty, jak by měl být hluk regulován, by neměl nikomu vadit. Konečný návrh bude výsledkem možného z hlediska zákona a kompromisem v požadavcích, které očekávám velmi rozmanité. Diskuze vedená na neoficiálních stránkách Mimoně je zatím o tom, zda ponechat stávající stav a nebo ne.
Co například lidem vadí.
Používání zábavné pyrotechniky jindy, než na Silvestra, velmi hlučné zábavy uvnitř bytové zástavby pořádané se značnou četností a dlouho do noci - zejména v letním období, sekání trávy pomocí motorových sekaček a motorových kos časně ráno o víkendu, nebo kdy mají lidé zájem v klidu si posedět na zahradě - zejména o víkendu a svátcích a nebo i velmi časně ráno ve všedních dnech, nebo zatloukání kůlů pro instalaci fotovoltaických panelů, houkání hasičů a záchranky, ačkoliv mají volný průjezd, řezání dřeva motorovými pilami a nebo na cirkulárce časně ráno a nebo v odpoledních hodinách o víkendu.
Nějakou vyhlášku o regulaci hluku potřebujeme. Skutečnost, že jsme jí neměli, nám například velmi komplikovala jednání s firmami, které realizovaly fotovoltaickou elektrárnu u Falconu a pracovaly i o víkendu. To, že vyhlášku o regulaci hluku nemáme, nám komplikuje i řešení požadavků občanů týkajících se nepřiměřené hlučnosti při pravidelném pořádání příliš hlasitých hudebních produkcí.
Ty, kteří potřebují za každou cenu o víkendu sekat trávu, bych chtěl požádat, aby sami navrhli nějaké časové rozmezí, ve kterém mohou sekání provádět. Nebo sekáte celý den ? Byl bych velmi rád, kdyby jsme se pokusili o trochu tolerance.
Jsou různé frekvence a různé intenzity hluku, které jsou obtěžující. Každý z nás máme jiný práh citlivosti při jeho vnímání a každý máme nějakou představu o odpočívání na zahradě a nebo i doma při otevřeném okně. Bohužel velká část zejména mladých lidí neví, co to je ticho a pocit z jeho vnímání, protože jsou velmi často napojeni na hlučnou hudbu a od malička se v hlučném prostředí pohybují. Ale pro velkou část - především starších občanů - je velmi obtěžující pohybovat se v hladině hluku, kterou jiní jako obtěžující nevnímají. Musíme se mezi sebou nějak dohodnout, aby pocit ze společného soužití byl únosný. Budu proto velmi rád, když se zamyslíte nad různými formami hluku, které jsou obtěžující, které jsme ale současně schopni regulovat a zašlete své náměty na adresu uvedenou v článku, ve kterém se na Vás obracím se žádostí o spolupráci při vznikání nové vyhlášky.
Návrh vyhlášky uvedený v příloze mého článku, který je uveden na stránkách města, berte jako vzor, podle kterého bude vyhláška zpracována a na jeho základě k jednotlivým druhům hluku, který by podle Vašeho názoru měly být regulovány, doplňte místa a časy.
Mám v záměru v letošním roce seznámit veřejnost ještě s dalšími kontroversními záležitostmi – doprava, prodej bytů, úprava prostranství na Sídlišti pod Ralskem,..
Byl bych rád, kdyby se podařilo navodit diskuzi a věcný přístup k některých velmi závažným otázkám našeho města. I když diskuze musí jednou skončit a se vší odpovědností se musí rozhodnout.
Ing. Stanislav Baloun
místostarosta
|
|
|
|
|
|
RE:RE:Výzva pro občany k podnětům a připomínkování nově vznikající vyhlášky |
|
25. ledna 2011 v(e) 6:51 napsal komentář Jarin IP: 82.150.164.166
|
|
|
Je fakt, že něco do sebe to má. Příbuzní z Německa říkají, že v Německu si nedovolí nikdo ani grilovat na dř. uhlí, pokud mu to soused nepovolí. Jinak musí volit jiný způsob grilování. U nás vítězí arogance, nezájem vyjít si vstříc, alespoň v základech ohleduplného chování jeden k druhému. Lidé bydlící v těsné blízkosti hospody na Sídl.p.R. se v létě nevyspí. Jak je možné, že někde se lidé k sobě chovají ohleduplně a jinde si dávají nejevo, že jejich zájmy jsou nadřazeny ostatním? V tomto jsme hodně daleko za civilizovanou Evropou. Nebo si každý koupí kolem svého domu velký pozemek, aby ho druzí neobtěžovali? |
|
|
|
|
|
RE:Výzva pro občany k podnětům a připomínkování nově vznikající vyhlášky |
|
23. ledna 2011 v(e) 11:38 napsal komentář vapno80 IP: 78.136.138.84
|
|
|
To je šaškárna, já budu sekat kdy budu mít čas a ne, kdy mi to někdo milostivě povolí. Chodim do práce i v sobotu. Nebo mi to mi to můžou sekat borci od města v rámci Obecně prospěšných prací. |
|
|
|
|
|
RE:Výzva pro občany k podnětům a připomínkování nově vznikající vyhlášky |
|
22. ledna 2011 v(e) 22:39 napsal komentář 01233456789 IP: 95.85.225.57
|
|
|
Serte na to. Takovou ptákovinu jim zruší ÚSTAVNÍ SOUD! |
|
|
|
|
|
RE:RE:Výzva pro občany k podnětům a připomínkování nově vznikající vyhlášky |
|
23. ledna 2011 v(e) 7:49 napsal komentář mimoň IP: 82.150.166.29
|
|
|
Vyhlášku leda Ministerstvo vnitra, ale to těžko bude v souladu s nadř. zákony. Nebo myslíš terásku u Lenky..... |
|
|
|
|
|
RE:Výzva pro občany k podnětům a připomínkování nově vznikající vyhlášky |
|
22. ledna 2011 v(e) 17:31 napsal komentář klepackos IP: 88.102.37.18
|
|
|
naklepu ti ji v 5 rano u tebe doma, jo? |
|
|
|
|
|
RE:Výzva pro občany k podnětům a připomínkování nově vznikající vyhlášky |
|
21. ledna 2011 v(e) 22:04 napsal komentář Jaromir Plíva IP: 95.85.224.134
|
|
|
Ach jo, |
|
|
|
|
|
RE:Výzva pro občany k podnětům a připomínkování nově vznikající vyhlášky |
|
21. ledna 2011 v(e) 20:55 napsal komentář Jaromir Plíva IP: 95.85.224.13
|
|
|
Pro "mimon" moc ti nerozumím nebo nechceš rozumět ty mě.
Objekty se prodaly v malé privatizaci a pokut si to ještě pamatuješ nebo máš s malou privatizací zkušenost (ale to si nemyslí).
tak víš, že to byl chaos.
Teď už nemůžou udělat nic maximálně se můžou chtít dohodnout ale k tomu musejí být dva??.
A zrušit na léto zahrádku....?
Přišroubovat se musejí jinak by měli nožičky.
Jinak až si budeš na své zahradě v létě chtít udělat sezení nezapomeň se zeptat na stavebním úřadě?????? |
|
|
|
|
|
RE:RE:Výzva pro občany k podnětům a připomínkování nově vznikající vyhlášky |
|
21. ledna 2011 v(e) 21:05 napsal komentář mimoň IP: 82.150.166.29
|
|
|
Pamatuji, možnost užívání - omezení vlastnického práva atd. s malou privatizací vůbec nesouvisí. |
|
|
|
|
|
RE:Výzva pro občany k podnětům a připomínkování nově vznikající vyhlášky |
|
21. ledna 2011 v(e) 18:35 napsal komentář Jaromir Pliva IP: 95.85.224.21
|
|
|
Ta zahrádka u Lenky je na sokromém pozemku. Ta žádné povolení nepotřebuje. Chodník, tak alespoň na zimu uvolňujeme. |
|
|
|
|
|
RE:RE:Výzva pro občany k podnětům a připomínkování nově vznikající vyhlášky |
|
21. ledna 2011 v(e) 19:44 napsal komentář mimoň IP: 82.150.166.29
|
|
|
Nějaké povolení určitě potřebovala, jen tak se něco napevno na více jak 30 dnů nebuduje a nepřišroubovává či jinak neuchycuje do chodníku.
Ono to určitě léta páně bylo zkolaudováno jako chodník.
Jen je s podivem, že to stavební úřad dovolil, asi byl přesvědčen, že tam chodci nechodí a toto "věcné břemeno" nezohlednil, či bůh ví, jaký měl názor.
Stavební úřad by měl přehodnotit sám od sebe.. či asi mu to bude muset někdo navrhnout písemně.
Nebo by se Město mělo pokusit soudně vydržet věcného břemeno průchodu přes uvedenou parcelu z titulu dlouhodobého užívání, strpění průchodnosti, nebo výměnu pozemku za stejnou výměru jinde v katastru města .....
|
|
|
|
|
|
RE:RE:RE:Výzva pro občany k podnětům a připomínkování nově vznikající vyhlášky |
|
24. ledna 2011 v(e) 9:56 napsal komentář Petr M. IP: 62.233.155.11
|
|
|
ty ses vul a sedet budeme kvuli tobe asi tak na chodniku co... |
|
|
|
|
|
RE:Výzva pro občany k podnětům a připomínkování nově vznikající vyhlášky |
|
21. ledna 2011 v(e) 12:58 napsal komentář flowmi IP: 95.85.225.193
|
|
|
Takovou spoustu arogance, sobectví a neúcty jsem tu dlouho nečetl. Je to opravdu moc příjemné, když je krásné jarní nebo letní počasí, chcete si dát nedělní oběd, či kávu na zahrádce a soused do toho řeže dřevo na cirkulárce nebo seká trávu. To se pak člověk zamyslí, proč vlastně tu zahrádku má a jestli není lepší bydlet v bytovce. Že to někomu nevadí po ránu po noční může napsat jen ten, kdo v životě na noční nebyl. V SRN to berou jako samozřejmost neprovádět tyto práce v neděli a jsou tam za to také vysoké snakce. Tyto ale myslím nejsou zapotřebí, protože je to v lidech, což tady evidentně není. Tak doufám, že ty sankce to změní, když to jinak nejde. hůva |
|
|
|
|
|
RE:RE:Výzva pro občany k podnětům a připomínkování nově vznikající vyhlášky |
|
25. ledna 2011 v(e) 13:54 napsal komentář robin IP: 86.63.196.201
|
|
|
Souhlasím s tebou.Všechno je jen v lidech a jejich netoleranci ostatních.Kdyby toho nebylo tak není zapotřebí ani žádná vyhláška. |
|
|
|
|
|
RE:RE:Výzva pro občany k podnětům a připomínkování nově vznikající vyhlášky |
|
21. ledna 2011 v(e) 15:56 napsal komentář bedvídek IP: 95.85.225.86
|
|
|
ono je jedno, že semtam v 9:00 h začne řinčet cirkulárka, když má sousedovic pes problém s měsícem a pak vlastně s kolemjdoucími a vlastně pořád. Pak zní cirkulárka jako ranní pohlazení a např. ve srovnání s klimatizací prodejny na sídlišti pro někoho, kdo špatně spí, je to skoro balzám na nervy, protože máte jistotu, že to nebude trvat týdny. Mimo to, je navržená vyhláška nesmysl, když to nebude nikdo kontrolovat a špatně se to bude prokazovat. A co se týká kraválu v noci, je mi záhadou, proč něco končit venku ve 21.00, když tzv. noční klid vždy začínal ve 22.00. Kdyby člověk viděl, že má městská policie vůbec schopnost něco udělat s nezodpovědnými řidiči, pejskaři, lidmi odhazujícími vajgly, pak by i věřil, že to pomůže. Takhle je to jen bububu a konečná. Příklad: Nějaká vyhláška města zakazuje na nevyznačených místech volné pobíhání psů. Procházkami po Mimoni jsme dnes a denně svědky, jak se dodržuje. |
|
|
|
|
|
RE:RE:RE:Výzva pro občany k podnětům a připomínkování nově vznikající vyhlášky |
|
21. ledna 2011 v(e) 16:09 napsal komentář mimoň IP: 82.150.166.29
|
|
|
Musím naprosto souhlasit. Klimatizace na prodejně jsou v noci opravdu hlučné, jestli nejde i o klimatizace Clubu a Lenky. Samotná zahrádka Lenky na sídlišti je sama o sobě a divím se, že to někdo někdy povolil a náhrada za ten chodník tam není.
Jo a represe od MP tu opravdu není, snad krom parkování na náměstí a Mírovky. |
|
|
|
|
|
RE:Výzva pro občany k podnětům a připomínkování nově vznikající vyhlášky |
|
21. ledna 2011 v(e) 7:55 napsal komentář mimoňačka IP: 85.70.190.116
|
|
|
Souhlasím s Petrem H. Jen by mě ještě zajímalo, kdo bude hlídat, že se vyhláška dodržuje. Městská policie? Ta přeci o víkendech neslouží. Nebo naštvaný soused si druhého souseda nahraje na diktafon a pak to pošle na přestupkovou komisi? |
|
|
|
|
|
RE:RE:Výzva pro občany k podnětům a připomínkování nově vznikající vyhlášky |
|
21. ledna 2011 v(e) 8:30 napsal komentář Josefka IP: 77.78.70.139
|
|
|
a jak se na nahrávce pozná, že to bylo v sobotu kolem 19hod?:-) Měst pol ani úředníci o víkendech nepracují, tak já asi nebudu řešit, jednou je dům a v něm je třeba žít, trávu sekat, dříví štípat. Zatím mi sekačka od sousedů nevadila, ani pila, to je prostě tak, když člověk žije na venkově |
|
|
|
|
|
RE:Výzva pro občany k podnětům a připomínkování nově vznikající vyhlášky |
|
21. ledna 2011 v(e) 7:30 napsal komentář Dr. Mundy IP: 90.181.185.2
|
|
|
Dobrý den, nejsem příliš moudrý z toho článku 3 bod 2..Asi jsem natvrdlý, mohl byste to někdo vysvětlit? Díky |
|
|
|
|
|
RE:Výzva pro občany k podnětům a připomínkování nově vznikající vyhlášky |
|
20. ledna 2011 v(e) 20:23 napsal komentář Jaromir Plíva IP: 95.85.225.87
|
|
|
Mě je to jedno, stejně to dodržovat nebudu... |
|
|
|
|
|
RE:RE:Výzva pro občany k podnětům a připomínkování nově vznikající vyhlášky |
|
21. ledna 2011 v(e) 20:00 napsal komentář mimoň IP: 82.150.166.29
|
|
|
V provozovně na koupáku se něčeho dosáhlo, ne ? |
|
|
|
|
|
RE:RE:Výzva pro občany k podnětům a připomínkování nově vznikající vyhlášky |
|
21. ledna 2011 v(e) 15:58 napsal komentář bedvídek IP: 95.85.225.86
|
|
|
hraješ si na hrdinu? |
|
|
|
|
|
RE:Výzva pro občany k podnětům a připomínkování nově vznikající vyhlášky |
|
20. ledna 2011 v(e) 15:14 napsal komentář Lenka IP: 95.85.224.230
|
|
|
Josefko...ráno to je nejlepší jít na trávu s kosou...sekačka tu mokrou trávu nebere..to je jasný,né?..
jo..a ještě místo křoviňáku-srp..ale ten v baráku budete mít |
|
|
|
|
|
RE:RE:Výzva pro občany k podnětům a připomínkování nově vznikající vyhlášky |
|
21. ledna 2011 v(e) 8:25 napsal komentář Josefka IP: 77.78.70.139
|
|
|
ale to já přece vím:-), proto jsem psala kolem 5 ranní, srp mám nový a taky nenaklepaný, takže jako bych neměla:-) |
|
|
|
|
|
RE:Výzva pro občany k podnětům a připomínkování nově vznikající vyhlášky |
|
20. ledna 2011 v(e) 14:58 napsal komentář Josefka IP: 77.78.70.139
|
|
|
ještě, že máme kosu, už jsem jí dlouho v ruce nedržela a taky budwe třeba ji naklepat, ale snad to půjde:-). Umí někdo naklepat kosu? To se to seká ráno takhle kolem 5 ranní, všude klid, ptáci zpívají, soused pochrupuje, kosa křísne o kámen, no idylka |
|
|
|
|
|
RE:Výzva pro občany k podnětům a připomínkování nově vznikající vyhlášky |
|
20. ledna 2011 v(e) 14:56 napsal komentář Petr H IP: 147.230.159.176
|
|
|
a zajisté to tak je každý den v roce! A o víkendech! A pořád. Jakmile poseká někdo zahradu, tak druhý den ji jde určitě zase posekat. Mě je jasný, že ty stížnosti padají jen od lidí z paneláků a bytovek, kteří asi sami neví, že se to prostě párkarát do roka dělat musí! Nestačím žasnout, jak jsou někteří lidi rozmazlení....a argumenty: "tak si zkus ráno poslouchat sekačku, když přijdeš po noční..." neberu! Fakt to přece není pořád a to že to je jednou dvakrat...chtěl jsem napsat: " jsme snad lidi", ale evidentně asi ne.
Kdyby nebylo stížností, nemuselo by se tím město zabývat a třeba by mohli jednat o něčem užitěčnějším.
Fakt--- všichni starou kosu do ruky a trávu sekat potichu, aby to třeba nevyplašilo kočku! |
|
|
|
|
|
RE:Výzva pro občany k podnětům a připomínkování nově vznikající vyhlášky |
|
20. ledna 2011 v(e) 13:23 napsal komentář lenka IP: 95.85.224.243
|
|
|
..pití na veřejnosti-je dávno zakázné..kontroluje to někdo??škola Mírová-děs....stejně se to porušuje
vadí mi,když "soused" jezdí po zahradě na terénní motorce..sekání trávy?taky sekáme...2-3x ročně řežeme dřevo...taky to určitě sousedům vadí...udělat se to musí....oslavy na zahradách..troška tolerance..když to není tak často-taky budem určitě něco slavit..
no-nějaká pravidla by asi měla být..
|
|
|
|
|
|
RE:Výzva pro občany k podnětům a připomínkování nově vznikající vyhlášky |
|
19. ledna 2011 v(e) 21:39 napsal komentář hujer IP: 95.85.224.190
|
|
|
Tak to je mazec..
Podle tech rozpisu casu, jestli jsem to teda dobre pochopil, musi diskoteka koncit v patek a sobotu ve 24:00? To chci videt u Koryta, jak vsichni pujdou o pulnoci domu..:) To potom muzou rovnou neotvirat..
Dale pak na verejnem prostranstvi do 21:00? Tzn., ze teda napr. paleni carodejnic na koupalku skonci ve 21:00, kdyz ohnostroj je vetsinou az ve 22:30.. Taky pekny..:)
A stim country na nadrazku, jak tu nekdo pise, to je teda taky masakr.. Jedna z nejlepsich akcicek v Mimoni, teda alespon pro me..
No, a co se tyce toho pouzivani tech zarizeni na zahrade, tak na to opravdu nevim co rict..
"Každý je povinen zdržet se od:
a) 20,00 – 6,00 hodin v pracovní dny,
b) 18,00 – 8,00 hodin v pátek a v sobotu
b) 12,00 – do druhého dne do 8,00 hod o nedělích a státem uznaných dnech pracovního klidu veškerých prací spojených s užíváním zařízení a přístrojů způsobujících hluk, např. motorové kosy, křovinořezy, pojezdové a traktorové sekačky, plotové motorové stříhací nůžky, motorové pily, cirkulárky, sbíječky, rozbrušovačky"
Tzn., ze v nedeli odpoledne si proste travu na zahrade holt neposekam..:(
Pane Baloune, ja Vas docela i muzu, ale tohle je uz trochu pritazene za vlasy!
|
|
|
|
|
|
RE:RE:Výzva pro občany k podnětům a připomínkování nově vznikající vyhlášky |
|
20. ledna 2011 v(e) 5:58 napsal komentář Jarda N. IP: 90.182.212.193
|
|
|
Co dodat k tvému příspěvku ? Snad jen, že ten nick sedí !! |
|
|
|
|
|
RE:RE:RE:Výzva pro občany k podnětům a připomínkování nově vznikající vyhlášky |
|
20. ledna 2011 v(e) 11:22 napsal komentář hujer IP: 95.85.225.13
|
|
|
Vsak te taky nikdo nenuti, aby jsi k memu prispevku neco dodaval, Jarousku...:) |
|
|
|
|
|
RE:Výzva pro občany k podnětům a připomínkování nově vznikající vyhlášky |
|
19. ledna 2011 v(e) 15:34 napsal komentář Petr M. IP: 62.233.155.11
|
|
|
jezis ja to ted vidim, prej aby lidi nesekali travu po ranu, kurna drat vzdyt to je jen do 8mi hodin rano, to je uplne zbytecna takova vyhlaska, sousedi stejne sekaj az tak po 8my a zrovna kdyz si chci prispat, jinak mi to je uplne jedno at si sekaj kdyz jsem vzhuru :D jezis mistostarosto vykaslete se na takovouhle blbost, komu tim pomuzete? dejte mi jeden jedinej pripad nekoho komu tohle pomuze tak jak to je udelany? takze prestante se zabyvat zbytecnostma a delejte uzitecny veci prosim. |
|
|
|
|
|
RE:Výzva pro občany k podnětům a připomínkování nově vznikající vyhlášky |
|
19. ledna 2011 v(e) 13:31 napsal komentář Honza IP: 78.110.213.44
|
|
|
Vůbec se mi návrh vyhlášky nelíbí, to mne jako bude někdo nařizovat, abych trávu v pátek a v sobotu po 18 hodině nesekal? Se zbláznili ne? Nejsem šílenec, který dělá na zahradě od nevidím do nevidím, ale ta vyhláška mi přijde zcestná :-( |
|
|
|
|
|
RE:Výzva pro občany k podnětům a připomínkování nově vznikající vyhlášky |
|
19. ledna 2011 v(e) 13:20 napsal komentář moje . . . ? IP: 89.24.188.75
|
|
|
na Letný to bývala sekačka pana školníka z gymplu, většinou v sobotu okolo 7-mé ranní :-( |
|
|
|
|
|
RE:Výzva pro občany k podnětům a připomínkování nově vznikající vyhlášky |
|
19. ledna 2011 v(e) 13:00 napsal komentář harda IP: 88.100.252.32
|
|
|
Večtvrtek na nádraží končí Country?!
Trvá to tam 20 let a nikomu nikdy to nevadilo.
Co funguje zrušme. |
|
|
|
|
|
RE:Výzva pro občany k podnětům a připomínkování nově vznikající vyhlášky |
|
19. ledna 2011 v(e) 11:20 napsal komentář Petr M. IP: 62.233.155.11
|
|
|
hele co to mele? ty hovada nam zakazali pit na verejnosti? to si ze me delaj kozy ne, jim pujdu asi pozvracet boty |
|
|
Alkehol oblíbená kapela
Harlej prima kapela
Škwor správnej bigbít
|