Letos na jaře, dost možná už v první polovině března roku 2017 by se konečně měla rozjet oprava havarované části opěrné zdi u Rokyté s kompletní výměnou vozového povrchu. Kdo tuto trasu jezdí častěji ví, že o povrchu vozovky už se v těchto místech snad nedá ani mluvit. Zničený asfaltový povrch už je v tak dezolátním stavu, že začíná být nebezpečný, zejména obrovské díry nutí řidiče hrát kličkovanou. Celá papírová procedura už je naštěstí minulostí a firma Strabag se může směle pustit do práce a doufejme, že to bude co nejdříve.
|
Podle starousedlíků ze Ševčína, což jsou domky, které jsou přímo pod opravovanou zdí, by bylo nejlépe opravit zeď celou, protože silnice vedená podél této opěrné zdi nemá dobré podloží a ujíždí vesele dál. Co se stane při samotné opravě, resp. co všechno oprava opěrné zdi odhalí, na to dají odpověď až práce samotné.
Stručný chronologický přehled, jak postupovaly přípravné práce a nutné administrativní kroky:
Leden 2015 schválení Radou města Ralska uzavírky v Rokyté z důvodu opravy opěrné zdi a stanovení objízdných tras.
Dochází však k časové prodlevě a teprve až 25 června 2015 Rada Středočeského kraje schvaluje vypsání podlimitní veřejné zakázky na stavební práce.
26. ledna 2016 zadána Středočeským krajem Informace o předběžném oznámení o realizaci opravy opěrné zdi u Rokyté. Informace o rozsahu a předpokládané délce stavebních prací, odhadovaných na 5 měsíců a o ceně zakázky odhadované na 16 874 763,53,- Kč bez DPH.
20. dubna 2016 zveřejněna veřejná zakázka na stavební a technický dozor, za předpokládanou cenu 560.612,- Kč bez DPH, kterou vyhrála jako jediný účastník firma DS Engineering PLUS, a.s. za vysoutěženou částku 498.990,- Kč bez DPH (603.777.90,- Kč včetně DPH)
Smlouvu bude plnit prostřednictvím subdodavatele, firmy ROAD Engineering, s.r.o.
Na základě předběžného oznámení z 26. ledna 2016 zadává Středočeský kraj 25. července 2016 veřejnou zakázku, jejímž předmětem je rekonstrukce havarované části opěrné zdi na silnicí II/268 a rovněž rekonstrukce vozovky v prostoru za opěrnou zdí. V celém úseku instalovat nové záchytné bezpečnostní zařízení, odpovídající požadavkům stávajících norem a obnova systému odvodnění. Definitivní konstrukce zdi, bude provedena jako monolitická úhlová zeď. Rekonstrukce vozovky spočívá ve výměně vozového souvrství v celé šířce vozovky, a to podle projektové dokumentace, která je součástí zadávací dokumentace. Do této veřejné soutěže se firmy mohly přihlásit do 12. září 2016, předpokládaná hodnota zakázky činí 16 779 389,- Kč bez DPH.
Veřejnou zakázku vyhrává firma Strabag a.s., zástupci firmy a Středočeského kraje podepisují v Praze dne 16. listopadu 2016 smlouvu o dílo ve vysoutěžené hodnotě 10 748 301,- Kč bez DPH (13 005 444,- Kč včetně DPH)
Práce na opěrné zdi by měly začít v letošním roce 2017 na jaře a trvat 5 měsíců, z toho při opravě vozového souvrství bude úplná uzavírka silnice v trvání cca 94 dní.
|