Mimoní povedou dvě silnice I. třídy
|
Publikováno: 21. října 2015
|
Také se divíte? Já jsem také zíral, když jsem si přečetl tento bod mezi návrhy Usnesení pro zítřejší (22.10.) řádné jednání Zastupitelstva města Mimoň.
V programu se to jmenuje celkem nevinně: „10) Informace k záměru na uzavření města Mimoň dopravním značením pro tranzitní nákladní automobilovou dopravu“.
|
Tento bod ale obsahuje tři návrhy Usnesení:
1. Zastupitelstvo města Mimoň bere na vědomí předloženou informaci k záměru na uzavření města Mimoň dopravním značením pro tranzitní nákladní automobilovou dopravu.
2. Zastupitelstvo města Mimoň na základě vyslovených nesouhlasů dotčených orgánů státní správy a majetkových správců komunikací odstupuje od záměru obousměrné uzavření města Mimoň dopravním značením pro tranzitní nákladní automobilovou dopravu.
3. Zastupitelstvo města Mimoň ukládá starostovi města Mimoň jednat s Libereckým krajem o možnosti změny kategorizace komunikací II/268 a II/270 na komunikaci I. třídy a s výsledky jednání seznámit zastupitelstvo.
První bod je celkem jasný.
Druhým bodem se vedení města snaží zbavit povinnosti řešit omezení tranzitní kamionové dopravy, kterou mu uložilo Usnesení z některého z předchozích jednání Zastupitelstva. Odůvodňuje to nesouhlasnými stanovisky dotčených orgánů. Ne všechna stanoviska byla nesouhlasná a většina nesouhlasných působí dojmem, že odpovídá na něco jiného než na jádro problému a skrývá se za hradbou paragrafů. Naštěstí jsou i opačné příklady, které svědčí o tom, že při troše dobré a pevné vůle a tlaku by se dala většina zamítnutí zlomit, zejména po nabytí účinnosti novely Zákona o pozemních komunikacích 13/1997 od 1.1.2016. Když se chce, tak to opravdu jde. Za příklad můžeme použít např. Velké Meziříčí a úsilí jeho starosty. Na požádání zašlu informační článek.
Třetím bodem se snaží pan starosta získat mandát na vyjednání změny stávajících krajských komunikací II.třídy, které procházejí Mimoní na státní komunikace I. třídy. V odůvodnění ani nezastírá, že kalkuluje s tím, že stát se zavázal budovat na silnicích I. tříd obchvaty, takže Mimoň si udělá silnice I. třídy a od státu dostane automaticky obchvat. Dokonce už počítá s tím, že tyto nové silnice I. třídy převezmou část zátěže stávající komunikace I/9. To, že řešení obchvatu na silnicích I. tříd je záležitost na desetiletí, už jaksi pomíjí. Navíc stát dá především na statistiky nehodovosti ne až tolik na přání měst. Ukázkový příklad je Dubá, kde se letos začal budovat obchvat na silnici I. tř. č. 9. Zeptal jsem se paní starostky, jak dlouho jim trvalo vyjednání obchvatu se státem. Prý už v roce 1993 bylo odsouhlasené rozhodnutí a to prý spíše z vůle státu v důsledku velmi nepříznivých statistik nehodovosti v Dubé. Takže 22 let. V Mimoni by to tedy znamenalo vydržet ještě vyšší dopravní zátěž, kterou by silnice I. třídy přinesla po několik dalších desítek let, aby se generace po nás dočkaly obchvatu od státu. Jediný, komu změna kategorizace těchto silnic přinese okamžitý prospěch je Liberecký kraj, protože se tímto zbaví starosti o dvě, kamiony velmi rozbíjené trasy a nebude muset řešit ani problém dopravy v Mimoni. Ten se přesune na stát. Co z toho budou mít občané Mimoně?
Pavel Kounovský
pkounovsky@email.cz
|
Počet komentářů: 4 Komentáře ... (poslední: 27. října 2015 21:50) |
Autor: 0 |
Přečteno: 3200x |
|